Cum să conducem oamenii? Folosind o "listă de control"?

Recent am scris un articol despre cele trei lucruri principale pe care un manager ar trebui să le ia în considerare, a se vedea nota 1. Feed-back-ul primit, pentru care sunt recunoscător, m-a încurajat să continui și să dezvolt subiectul.

Într-un mod destul de naiv mi-am spus că acest lucru trebuie să fie ușor, deoarece, având o experiență bogată din trecut ca manager de oameni, nu ar trebui să fie ... etc. Dar .... ați înțeles că această presupunere s-a dovedit a fi destul de naivă, în primul rând pentru că nu căutam un anumit număr de idei noi (7 sau 9 sau 15) și apoi să creez o "listă de control" pe care orice manager o poartă în buzunar, sau mai degrabă în smartphone, și o utilizează prin bifarea căsuțelor. În schimb, intenția mea era să duc către ceva deja existent în mintea tuturor, dar adesea ascuns și nevăzut.

Deodată mi-am amintit că inspirația contează cu adevărat. Ca manager sau lider trebuie să inspiri echipa, colegii, clienții, de multe ori pe managerii proprii. Dar ție însuți iți lipsește din când în când inspirația, așa că nu ezita să ceri ajutor.

În cele din urmă, am decis să-i cer părerea celui mai apropiat consultant (soția mea). Din fericire ea citise articolul meu precedent și mi-a sugerat că deoarece atinsesem chestiunea încrederii, de ce să nu vorbesc și despre respect. Într-adevăr, aceste valori sunt legate și se pare că ambele sunt uneori în suferință în zilele noastre. O decizie bună, am primit ceva inspirație când am avut nevoie. Cu siguranță un bun manager sau lider caută inspirație și inspiră oamenii din jur.

Nu este nimic mai puternic decât respectul în stabilirea și menținerea unei relații. În timp ce încrederea trebuie să fie câștigată și confirmată, consider că respectul este datorat. Nu este vorba numai de educație sau de politețe, este o recunoaștere că orice altă persoană ar putea avea / arăta / împărtăși ceva valoros. Arăți respect și, de obicei, răspunsul este similar. Dacă nu este, atunci cel puțin știi la ce să te aștepți.

Cu mulți ani în urmă am participat la un program excelent pentru manageri cu diferite sesiuni în centre educaționale bine cunoscute. În timpul unei sesiuni care a avut loc la Berkeley, colegii mei și cu mine am avut ocazia să ne întâlnim, să-l ascultăm și să vorbim cu Ben Zander, renumitul dirijor și profesor. Atunci am auzit pentru prima dată despre faimoasa sa tehnică de a "da un A", de a da nota 10. Dai un 10 de la început oamenilor din jurul tău și ajută-i să descopere singuri mijloacele pentru a ajunge la acel nivel. Pe scurt le dai încredere că o pot face. Este o chestiune de respect, nu-i așa? Și poți face asta cu toată lumea, cu echipa, cu colegii, cu managerii tăi ... și cu tine însuți! Ben a împărtășit această idee cu pasiune, și pentru mine "a da un A" a devenit un principiu fundamental.

În mod ideal, orice manager ar trebui să aibă o decizie finală atunci când angajează oameni. Se întâmplă asta întotdeauna? Bineînțeles că nu, să luăm un exemplu simplu - obții un post de manager al unei echipe existente. Vrei să-i testezi pe toți și să înlocuiești să spunem jumătate? Bineînțeles că nu, decât dacă situația este foarte proastă. Poate să fie o tranziție grea, totuși afacerea trebuie să continue, sperând că va fi îmbunătățită. Cum să o faci? Identifici ceea ce este bine și concentrează-te pe aceasta, identifici ceea ce nu merge bine și îmbunătățești. Pe scurt, ia ce e mai bun de la membrii echipei.

Respectul înseamnă, de asemenea, să fii empatic, să poți împărtăși sentimentele altor persoane, "să te pui în pielea celuilalt". Ființele omenești sunt diferite, din fericire. Este datoria ta ca manager să respecți acest lucru și să prețuiești diferențele.

Aș putea continua să-mi amintesc sau să identific alte practici și metode pe care le-am folosit sau am încercat să le găsesc. Dar articolul ar fi prea lung și v-ați opri din citit!

Deci, alături de încredere, am vorbit și despre respect - ambele sunt valori. Aceste valori determină comportamentul și practicile dumneavoastră - care inspiră, împuternicesc, manifestă empatie, acționează etic, împărtășesc și așa mai departe.

Lista este cu siguranță mai lungă și nimic nu te oprește să îți creezi "lista de control" a propriilor practici. Alegeți ce se potrivește cel mai bine preferințelor dumneavoastră, credințelor, educației, circumstanțelor de lucru. Dar asigurați-vă că devine parte intimă a gândirii și comportamentului vostru. Credeți în ea.

Dacă simțiți astfel, cel puțin la început verificați lista în sesiuni de auto-dezvoltare și îmbunătățiți-o, practicați și revizuiți. Dacă nu sunteți sigur, cereți ajutor și sfaturi, căutați un coach sau provocați discuții.

Dacă activitatea merge bine, atunci "lista dumneavoastră de control" este cea corectă; dacă nu merge bine sau, dimpotrivă, merge prea bine, probabil că este timpul să cereți un feed-back de 360 de grade (cei care va raportează direct trebuie să fie primii pe lista invitaților!). Și din nou, nu uitați că ființele umane nu sunt la fel, nici managerii, prin urmare să nu vă așteptați să găsiți aceeași "listă de control" pentru toată lumea!

Note

1. https://www.linkedin.com/pulse/managers-main-considerations-dragos-mateescu/

*Versiunea în română a articolului "How to manage people? Using a ‘’checklist’’?'